Button-COR-Foundation-250-Donateur.png

PROJECTEN

Stichting COR steunt projecten in Europa, Azië, Zuid-Amerika en Afrika, die de toekomstkansen van kinderen verbeteren. Dit doen wij voornamelijk door het financieren van maatregelen op educatief en medisch gebied.

Ikamva Labantu in Kaapstad is een ngo, die vele kansarme kinderen helpt. Crèches, scholen en community centers ondersteunen de regio. Er zijn programma’s met betrekking tot educatie, gezondheidszorg, voeding en skills-training. Zowel kinderen als volwassenen, senioren en gehandicapten worden geholpen een volwaardig bestaan op te bouwen.

Casa Aldec biedt naschoolse opvang aan kinderen uit sociaal en economisch zwakke gezinnen. Professionele onderwijzers geven hen bijles en leren hen sociale vaardigheden. De kinderen krijgen een warme maaltijd en indien nodig schone kleren of doktersbezoek. Dit voorkomt dat kinderen op straat terechtkomen en door criminelen gebruikt worden.

Stichting COR steunt Future Hope sinds 2002 met de opvang en opleiding van honderden straatkinderen in Kolkata, India. In een veilige en stimulerende omgeving geven Tim en Erica Grandage en hun team de kinderen de gelegenheid een gedegen opleiding te volgen en zich te ontwikkelen tot een zelfstandig en verantwoordelijk lid van de maatschappij.

In Oeganda is het halen van water vaak de zware en gevaarlijke taak van kinderen, die zonder ontbijt uren moeten lopen met zware jerrycans. Meisjes worden onderweg soms belaagd en regelmatig verdrinken er kinderen. Door de aanleg van lange waterleidingen krijgen diverse dorpen in het Rubirizi-district nu schoon en veilig drinkwater.

FRIENDSHIP, BANGLADESH

Het doel van het Friendship Primary Education-programma is het verbeteren van de toegang tot inclusief en rechtvaardig kwalitatief basisonderwijs voor kinderen in afgelegen en ontoegankelijke gebieden in Bangladesh.

KANIA, GUINEA

Stichting Kania wil mensen helpen om zichzelf te kunnen helpen. Zij hebben 5 scholen geïnitieerd in de regio Conacry, met elk een partner school in Bremen. Op de scholen wordt ook veel aandacht besteed aan ambachtelijke vaardigheden.

“A hundred years from now it will not matter
what my bank account was, the sort of
house I lived in, or the kind of car I drove …
but the world may be different because
I was important in the life of a child!”

Forest E. Witcraft