Button-COR-Foundation-250-Donateur.png

OVER COR: HOE HET BEGON

In 1992 woonde onze oprichtster met de gehele familie in Caracas,Venezuela.
Zij werkte als vrijwilliger in Ziekenhuis San Juan de Dios. Te vaak moest zij toezien dat kinderen niet of ontoereikend geholpen konden worden, omdat er onvoldoende financiële middelen waren. Om dit project aan de vriendenkring in Duitsland voor te stellen en om extra financiële steun te werven, werd COR-Stiftung opgericht, die sinds 1995 in Venezuela actief is.

Onze eerste droom, de opbouw van een kinderhartcentrum in Venezuela, werd toen verwezenlijkt. Sinds 1997 wordt het leven van honderden kinderen met hartklachten gered door een operatie. Inmiddels draagt een mobiel OK-team zorg voor kinderen met hartklachten, niet alleen in Caracas, maar ook in andere delen van Venezuela.

In 1999 werd Stichting COR ook in Nederland opgericht. Vandaag, vele jaren later, zijn wij dankbaar en trots dat wij met Stichting COR talrijke projecten in verschillende landen hebben kunnen steunen. Dankzij de inzet van onze bijzondere projectleiders ter plaatse en de gulle giften en steun van onze fantastische COR-vrienden, is een menswaardig leven mogelijk gemaakt voor duizenden kinderen.

Wij willen u graag bedanken met heel ons hart en hopen dat wij samen nog vele kinderen mogen helpen in de toekomst!.

ONZE MISSIE

WIJ HELPEN KINDEREN!
Stichting COR steunt projecten die de toekomstkansen van kinderen verbeteren. Dit doen wij voornamelijk door het financieren van maatregelen op educatief en medisch gebied.

ZELFSTANDIG
Ons doel is kinderen de mogelijkheid te bieden tot educatie en goede gezondheidszorg zodat ze in toekomst zelfstandig kunnen functioneren en in staat zijn een positieve bijdrage te leveren aan hun leefgemeenschap.

KLEINSCHALIG WERELDWIJD
Wij steunen projecten in Europa, Azië, Zuid-Amerika en Afrika. De projecten die we steunen zijn kleinschalige NGO's, waar we met relatief kleine bedragen veel kunnen betekenen voor de kinderen.

PERSOONLIJK CONTACT
Wij steunen alleen projecten waar wij persoonlijk contact hebben met de projectleiders. Door deze werkwijze kunnen wij onze donateurs garanderen dat het geld optimaal besteed wordt.

GEEN OVERHEAD
De kracht van Stichting COR is dat er geen overheadkosten zijn, zodat de donaties direct naar de projecten gaan. Onze bestuursleden bezoeken de projecten op eigen kosten.

ORGANISATIE STICHTING COR

STICHTING COR NEDERLAND  |  BESTUUR

Jacqueline Stolmeijer-Arends (voorzitter)

Lisette Stal (penningmeester)
Nelly ’t Hart-van Gelder (secretaris)

RAAD VAN ADVIES

Patricia Rickmers
Marie-Christine Smend
Stephanie Stal

“Nobody has ever become poor by giving”

Anne Frank

PROJECT COR YOUNG HEARTS

Van 2019 tot 2023 hebben Myrthe Rustemeijer en Kim Raijmans zich fantastisch ingezet voor de kinderen van Tulip Garden!

In 2019 startte Stichting COR met Myrthe en Kim als ware ambassadeurs COR Young Hearts om enerzijds de kinderen van Tulip Garden van steun en plezier te voorzien en anderzijds een jonger netwerk bij Stichting COR te betrekken. Met een door Myrthe en Kim opgezet netwerk van Nederlandse buddies kregen de kinderen van Tulip Garden regelmatig via videobellen huiswerkbegeleiding en werden sommigen zelfs geholpen met het nadenken over studiekeuzes. Met prachtige resultaten!

Meerdere malen hebben de COR Young Hearts succesvol, op eigen initiatief, geld ingezameld om de kinderen van Tulip Garden direct te helpen met dingen waar grote behoefte aan was, zoals een laptop, vitamines, fruit en kleding. Vele zondagen hebben zij gewijd aan leerzame quiz- en bingo-middagen georganiseerd, tot groot plezier van de kinderen!

Wij zijn Kim en Myrthe, heel dankbaar voor hun energieke, daadkrachtige en enthousiaste inzet voor de kinderen van Tulip Garden en Stichting COR!!

FINANCIËN

Jaarlijks wordt het financieel verslag van Stichting COR samengesteld door Flynth Adviseurs en Accountants B.V. te Amstelveen.

Voor informatie omtrent de financiële status van Stichting COR kunt u contact opnemen met onze penningmeester

JAARVERSLAGEN

De jaarverslagen van Stichting COR kunt u hier downloaden:

Financieel jaarverslag 2013

Financieel jaarverslag 2014