KANIA, GUINEA

Stichting Kania wil mensen helpen om zichzelf te kunnen helpen. Zij hebben 5 scholen geïnitieerd in de regio Conacry, met elk een partner school in Bremen. Op de scholen wordt ook veel aandacht besteedt aan ambachtelijke vaardigheden.

De project manager, Sekou Bangoura, studeerde in Bremen met het doel scholen op te richten die geschikt zijn voor de tropen, in zijn geboorteland Guinea. Hij ontwikkelde een concept dat zowel educatie als ambachtelijk onderwijs omvat.

Inmiddels wordt er al les gegeven op 5 scholen die zijn opgezet door Kania. Ook zijn er huizen gebouwd voor de leerkrachten en hun families, omdat het anders erg moeilijk is ze langere tijd aan het gebied te binden. Elke school in Guinea heeft een partner school in Bremen.

Persoonlijk initiatief wordt gestimuleerd in de dorpen waarin de scholen zich bevinden, zoals inkomsten genereren uit handwerk en de verkoop van landbouw producten, zodat zij zelf de verantwoordelijkheid kunnen nemen voor de eigen school.

Met de hulp van Stichting COR en COR Stiftung Deutschland konden 3 scholen uitgerust worden met zonnepanelen.

www.kania-ev.de