Voeding en huiswerkhulp in Casa Aldec, Quito

Samen met COR Stiftung Deutschland heeft Stichting COR een jaar lang dagelijkse voedzame warme maaltijden gedoneerd voor de kinderen uit een zeer arme wijk van Quito, Equador. Casa Aldec voorziet kinderen na schooltijd daarnaast van medische zorg, schone kleding en hulp met huiswerk.

Casa Aldec biedt naschoolse opvang aan kinderen uit sociaal en economisch zwakke gezinnen. Professionele onderwijzers geven hen bijles en leren hen sociale vaardigheden. De kinderen krijgen een warme maaltijd en indien nodig schone kleren of doktersbezoek. Dit voorkomt dat kinderen op straat terechtkomen en door criminelen gebruikt worden. Elke werkdag, na schooltijd, opent Casa Aldec in de binnenstad van Quito haar deuren om schoolkinderen uit sociaal zwakke gezinnen voeding, scholing en vooral ook aandacht te geven. De kinderen komen allen uit gezinnen wiens ouders in het buitenland proberen inkomsten voor het gezin te genereren of in Ecuador zelf werkloos zijn of aan de onderkant van de sociale ladder staan. In deze gezinnen heersen vaak drugs- of alcoholproblemen en voor de kinderen wordt geen verantwoording genomen.

Stichting COR steunt Casa Aldec al meer dan 15 jaar en heeft, vaak met een vermeerdering van Stichting Wilde Ganzen, bijgedragen met:

Naschoolse opvang, uniformen en lesmateriaal voor de kinderen

De aanschaf van een pick-up truck

Gedeeltes van de gebouwen en bijgebouwen

Industrieel keukenmateriaal en wasmachines/drogers

Bouw van beveiligde opslagruimte

Het 'gedeelde tafel'-project waarbij we samen met COR Stiftung Deutschland de 130 kinderen al tien jaar dagelijks een warme maaltijd hebben kunnen geven.