SUCCESVERHALEN FUTURE HOPE

In de Future Hope school wordt onderwijs gegeven aan 250, anders kansloze, kinderen. Een groeiend aantal schoolverlaters stroomt door naar de universiteit en werkt nu bijvoorbeeld bij gerespecteerde banken of als leraar of chef. Zij komen dikwijls terug naar Future Hope om de kinderen te inspireren hun kans te grijpen en succesvol in de maatschappij te integreren.

Onderstaand bericht ontvingen wij vanuit Future Hope, Kolkata:

‘Het is alweer 30 jaar geleden dat Tim Grandage een opvanghuis oprichtte voor extreem kwetsbare straatkinderen in Kolkata, India. Deze kinderen zijn hulpeloos, vaak alleen en zonder onderdak, blootgesteld aan verschrikkelijke vormen van geweld, ziektes, verslaving en kinderarbeid. Ze leven op stations, bedelend bij tempels en slapend onder bruggen. Ze overleven op het afval van anderen, werken in slechte omstandigheden en verdienen net genoeg voor een bord eten. Dit leidt er toe dat deze kinderen op jonge leeftijd vaak snel aan lijm of drugs verslaafd raken. Ze doen dit om hun angst en honger te verdringen, met als gevolg ertoe gedwongen te worden om misdaden te plegen.

Future Hope’s Outreach Team identificeert de kwetsbaarste kinderen en geeft ze een plek in een van de opvanghuizen waar de kinderen veilig kunnen slapen, regelmatige en voedzame maaltijden en medische verzorging krijgen. Ze komen daar in aanraking met kinderen en volwassenen die geborgenheid en vertrouwen uitstralen. Sport wordt intensief gebruikt om de kinderen aan regels, routine en discipline te laten wennen; Future Hope heeft het beste School Rugby team in India en zijn ook inter-school voetbal- en roeikampioen in Kolkata! Zodra een kind begint te wennen aan de nieuwe omgeving gaat het naar school; goed onderwijs en een gedegen opleiding is het paspoort tot een beter leven!Gedurende dertig jaar is Future Hope gegroeid van Tim’s tweekamer flat en een handvol straatkinderen, tot een gerespecteerde organisatie die meer dan 3000 kinderen heeft kunnen helpen.

Momenteel biedt Future Hope een veilig onderdak aan 130 kinderen in de opvanghuizen en onderwijs aan 250, anders kansloze, kinderen in de erkende Future Hope School. Een groeiend aantal schoolverlaters stroomt door naar de universiteit.

Steeds meer voormalige straatkinderen werken nu bij gerespecteerde bedrijven waaronder HSBC Bank, St. Gobain en de Linde Group, terwijl anderen als sportinstructeur, leraar, of Chef in een 5 sterren hotel werken. Een groeiend aantal van de eerste kinderen is getrouwd en heeft zelf kinderen. Het succes van deze jongeren stopt niet bij henzelf en heeft een diepgaand effect op de levens van hun partners, kinderen en hun directe omgeving. De oudere jongens en meisjes zijn geweldige voorbeelden voor de nieuwe generatie kinderen; ze komen dikwijls terug naar Future Hope en vertellen de jongens en meisjes hun eigen verhaal; van doorzetten, hun kans te grijpen en succesvol in de maatschappij te integreren.

Voor de praktisch ingestelde jongeren is in 2016, met hulp van Stichting COR, een nieuw skill training centrum geopend. Hier worden jaarlijks meer dan 450 jongeren opgeleid in veel gezochte beroepsvaardigheden. De Indiase regering heeft voorspeld dat in er in 2022 behoefte is aan 500 miljoen vakkundige mensen. De Future Hope jongelui kunnen goed mee profiteren van dit vacuüm in de werkplaats.