Dagelijks een gezonde maaltijd voor kinderen in Quito

Casa Aldec biedt opvang aan kinderen uit gezinnen die het sociaal en economisch zwaar hebben. Professionele onderwijzers geven hen bijles en leren hen sociale vaardigheden. De kinderen krijgen een warme maaltijd en indien nodig schone kleren, indien nodig wordt ook doktersbezoek mogelijk gemaakt.

Casa Aldec mocht in september, na de pandemie, haar deuren voor de kinderen heropenen. De kinderen uit deze behoeftige gezinnen konden nu eindelijk na school weer bij Casa Aldec terecht voor professionele opvang, troost en steun. De dagelijkse warme maaltijd geeft tijd om met elkaar te praten en vriendschappen te sluiten. Regelmatig wordt met elkaar gezongen, gesport en ook de kleine moestuin wordt na school met z’n allen verzorgd.

Samen met COR Stiftung Deutschland, maakte Stichting COR het mogelijk voor Casa Aldec om het ‘gedeelde tafel’ programma weer op te starten, waarbij 130 kinderen dagelijks een maaltijd ontvangen. Stichting COR en COR Stiftung Deutschland steunen Casa Aldec al meer dan 15 jaar en hebben, vaak met een vermeerdering van Stichting Wilde Ganzen, bijgedragen met:

Naschoolse opvang, uniformen en lesmateriaal voor de kinderen

De aanschaf van een pick-up truck

Gedeeltes van de gebouwen en bijgebouwen

Overkapping sportplaats

Industrieel keukenmateriaal en wasmachines/drogers

Bouw van beveiligde opslagruimte

Meerdere jaren het ‘Gedeelde tafel’ project