Computerles dankzij zonnepanelen in Kania, Guinea

Dankzij de gezamenlijke steun van Stichting COR Nederland en COR Stiftung Deutschland kon in Tassin, regio Kindia in Guinea, bij het vijfde schoolgebouw een fotovoltaïsche systeem geïnstalleerd worden. Lessen in de avonduren, computerlessen en een naaiatelier zijn hierdoor mogelijk gemaakt.

De vraag naar de scholen is bij de lokale bevolking inmiddels zo hoog, dat nieuwe klaslokalen gebouwd moeten worden. In het door COVID gedomineerde jaar en tijdens de militaire staatsgreep in Guinea,moesten ook de scholen in de regio Kindia sluiten.

De in Duitsland opgeleide architect en projectleider Sekou Bangoura heeft de ontwikkeling van het dorpscomité bevorderd en ermee ook de aanbouw van groente en ananas voor de vrije markt bevorderd.