COR YOUNG HEARTS

Met COR Young Hearts, een initiatief van Stichting COR en Young Hearts Ambassadeurs Kim Raijmans en Myrthe Rustemeijer, bieden wij de jongere generatie (tot 35 jaar) de mogelijkheid zich te verbinden aan projecten van Stichting COR.

COR Young Hearts stimuleert kennisoverdracht en brengt jongeren uit verschillende werelddelen met elkaar in contact; van elkaar leren en kennis, enthousiasme en motivatie delen zijn hierbij het uitgangspunt, met als doel: het verschil in het leven
van kinderen maken.

COR YOUNG HEARTS ZIJN NU 1 JAAR ACTIEF!

COR Young Hearts had ervoor gekozen om in 2020 te starten met één van de COR projecten: het weeshuis Tulip Garden in India.

Met voor COR Young Hearts geselecteerde buddy’s werden de kinderen van Tulip Garden ondersteund in hun educatie. De kinderen werden op basis van de studierichting gekoppeld aan een buddy in Nederland met dezelfde studieachtergrond of die werkzaam is in een sector die daarop aansluit. Zo kregen kinderen de kans via face-time inhoudelijke onderwerpen te bespreken en kunnen ze aan de hand van deze tweewekelijkse gesprekken een vertrouwensband op te bouwen.

In 2020 was via een crowdfunding actie van COR Young Hearts ook een laptop en writing pad gerealiseerd voor de kinderen van Tulip Garden. Daar was een dringende vraag naar met betrekking tot de onderwijsondersteuning van de buddies.

Lees hier over de behaalde successen van het eerste jaar CYH
in een bericht van ambassadeurs Kim Raijmans en Myrthe Rustemeijer

buddies.jpg

FRUIT & VITAMINES ACTIE

India is ongekend hard getroffen door een tweede coronagolf. Binnen Tulip Garden is er een grote angst voor besmetting, want je loopt risico dat er geen zorg voor je is. Om zo gezond mogelijk te blijven is er een dringende vraag naar fruit en vitamines, dingen waar Tulip Garden een groot tekort aan heeft.

Helpt u COR Young Hearts mee om fruit en vitamines te realiseren

voor de kinderen in Tulip Garden?

Voor 6 euro geeft u 1 kind een maand lang elke dag

een stuk fruit & een vitamine pil.

o.v.v. Vitamines

MEER WETEN OF AANMELDEN COR YOUNG HEARTS?

Neem voor meer informatie contact op met Kim Raijmans
(tel. 0622410562 of e-mail Raijmans.kim@bcg.com).

Volg ons op instagram @stichtingcoryounghearts.

Logo COR-Young Hearts jpeg.jpg