AFTERNOON ANGELS, IKAMVA LABANTU

Het Afternoon Angels programma van Ikamva Labantu heeft tot doel een groep van 700 kinderen een veilige omgeving te bieden, te midden van de meest gevaarlijke plekken in de townships van Kaapstad.

Door een groep vrouwen uit de gemeenschap, de Afternoon Angels, wordt aan locale kinderen na-schoolse opvang geboden, krijgen kinderen in een beschermde omgeving - vaak bij de mamma's thuis, voedingsrijke maaltijden, de ruimte om veilig te spelen met andere kinderen en huiswerk te maken en met de middelen om de ontwikkeling te stimuleren. Door de bijdragen van Stichting COR in 2019 hebben de volgende activiteiten plaats kunnen vinden: EHBO-training voor de Afternoon Angels en de aankoop van EHBO-kits, Xhosa boeken, educatief speelgoed en kook-materiaal.

Door dit project is de veiligheid van de kinderen verhoogd, hebben meer kinderen een goede maaltijd gekregen, hebben de Afternoon Angels EHBO training gekregen waardoor de veiligheid en gezondheid van de kinderen nog meer is geborgd, kunnen er gezondere maaltijden worden gemaakt en wordt de ontwikkeling van de kinderen meer gestimuleerd door de aangekochte Xhosa boeken en het educatieve speelgoed.

Ikamva Labantu’s Head of Sustainable Development Jovana Djeri over de samenwerking met Stichting COR:

'Ikamva Labantu has been working with the Stichting COR for nearly 20 years on numerous projects across our organisation. Our partnership with both COR and Wilde Ganzen is a true developmental partnership. Both organisations are agile and responsive to the needs in our community. Both organisations value and respect Ikamva Labantu’s role at the grassroots level and our unique approach to community development.'