HULP AAN BABY'S EN PEUTERS IN OPVANG GRIEKENLAND

Because We Carry wordt gerund door een aantal jonge Amsterdamse vrouwen. Zij helpen op de Griekse eilanden ouders en kinderen die gevlucht zijn voor oorlog. Stichting COR heeft bijgedragen aan voeding voor de baby’s waarvan de moeders door stress geen of onvoldoende borstvoeding kunnen geven.

Vanuit Because We Carry ontvingen we deze update en dankbare woorden:

'Wij zijn vol hoop en geven elke dag duizenden mensen en kinderen plezier, kracht, hoop, troost, vrolijkheid, moed en liefde. Dit doen wij door kleur te brengen in de kampen, letterlijk en figuurlijk. We organiseren allerlei activiteiten voor jong en oud en brengen elke ochtend vers ontbijt rond. We werken samen met de bewoners van de kampen en zetten hen weer in hun kracht.

We hebben 14 programma's die verschil maken en eentje daarvan is babymelk. Wij zijn pro borstvoeding en veel van de baby’s krijgen ook borstvoeding, maar onder de moeilijke, stressvolle omstandigheden in het kamp geeft de borst vaak te weinig melk. Als bijvoeding krijgen deze kwetsbare kleintjes babymelk uit pak.

Because We Carry heeft de afgelopen 3,5 jaar de verantwoordelijkheid genomen voor het leveren van babymelkpoeder voor moeders en baby's in Kara Tepe; we hebben het gedoneerd aan MDM "Medicins Du Monde" omdat ze een medische NGO zijn en het aan de moeders en baby's kunnen verstrekken. We proberen altijd in te springen wanneer we een behoefte zien: 3,5 jaar geleden kwam deze behoefte naar voren en namen we deze taak op ons, aangezien moeders en kinderen een van onze belangrijkste aandachtsgebieden zijn en het erg belangrijk vinden dat alle baby's op Kara Tepe goed verzorgd worden. We hebben de afgelopen jaren veel moeite gedaan om ervoor te zorgen dat elke moeder van Kara Tepe voldoende voeding voor hun baby heeft gekregen. We blijven melk geven zo lang andere organisaties dit niet van ons overnemen omdat het belangrijk is dat de moeders in de basisbehoeften voor hun baby's moeten kunnen blijven voorzien.

Alle hulp om dit financieel te kunnen dragen door ons is nodig. Stichting COR heeft in september 2019 voor een maand aan babyvoeding aan ons gedoneerd en daar zijn wij hen onwijs dankbaar voor. Dank je wel lieve mensen.'