HEARTS-VISION, OEGANDA

Hearts-Vision in Oeganda zet zich in voor kwetsbare (straat)kinderen in Kampala. Met de opzet van een educatief centrum wil het de kinderen een veilige haven bieden om hen te inspireren en onderwijs te volgen.

Ze bieden de kinderen alternatieven met diverse activiteiten en programma's. Het doel is de groei van het aantal straatkinderen te reduceren, hen te herenigen met hun familie of alternatieve steun te bieden.

Hearts-Vision wil uiteindelijk zelfstandig opereren. 'Maar hoe doe je dat wanneer het Educatie Centrum ook veel lopende kosten met zich meebrengt? Onze oplossing: start een inkomen-genererend project. Hearts-Vision wil beginnen met een kippenproject, om daarmee de lopende kosten van educatie voor kinderen te kunnen dekken. Het hebben van een kippenren voorziet in vlees en eieren voor de handel en het leert de kinderen dieren te verzorgen.

De kippenschuur was al gebouwd, maar er mistte nog een huisje voor een kippenverzorger naast de kippen. Om te voorkomen dat de kippen gestolen worden. Ook was een watertank van groot belang, aangezien het (zeker in de droge tijd) soms moeilijk is om water te vinden in de omgeving. Stichting COR heeft deze items gefinancierd, zodat Hearts-Vision een langdurige bron van inkomsten heeft om zelf de educatie te financieren.'

www.hearts-vision.com