BECAUSE WE CARRY, LESBOS

Because We Carry wordt gerund door een aantal jonge Amsterdamse vrouwen. Zij helpen op de Griekse eilanden ouders en kinderen die gevlucht zijn voor oorlog. Stichting COR heeft bijgedragen aan voeding voor de baby’s waarvan de moeders door stress geen of onvoldoende borstvoeding kunnen geven.

Because We Carry: 'Wij zijn vol hoop en geven elke dag duizenden mensen en kinderen plezier, kracht, hoop, troost, vrolijkheid, moed en liefde. Dit doen wij door kleur te brengen in de kampen, letterlijk en figuurlijk. We organiseren allerlei activiteiten voor jong en oud en brengen elke ochtend vers ontbijt rond. We werken samen met de bewoners van de kampen en zetten hen weer in hun kracht.

Om onze hulp zo relevant en efficiënt mogelijk te laten zijn, bepalen we ter plekke waar het meeste behoefte aan is. Voor ons handen-uit-de-mouwen-werk hebben we goedkeuring van de UNHCR en we werken dagelijks intensief samen met andere hulporganisaties.

We hebben 14 programma's die verschil maken en eentje daarvan is babymelk. Wij zijn pro borstvoeding en veel van de baby’s krijgen ook borstvoeding, maar onder de moeilijke, stressvolle omstandigheden in het kamp geeft de borst vaak te weinig melk. Als bijvoeding krijgen deze kwetsbare kleintjes babymelk uit pak.'

Stichting COR heeft het project kunnen steunen met een maand aan babyvoeding.

www.becausewecarry.org